Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

Kell-e egy kisvállalkozásnak honlap?

 

Nem feltétlenül. 

Függ a vállalkozás jellegétől és a tevékenységétől is.

De tény, hogy ma már sokkal könnyebben és sokkal olcsóbban el lehet indítani egy weboldalt, mint azt akár csak pár éve is gondoltuk volna.

Egyfajta internetes névjegyként funkcionál, könnyebben ránk találnak az érdeklődők, az üzleti partnereink, vevőink. Mindegy, hogy egy gyártó üzem vagy egy sarki kisbolt, könnyebben megtalálható, ha az interneten fent van.

Láthatóvá és bármikor elérhetővé tehet.

Viszont értelme és haszna csak akkor van a honlapnak, ha a rajta lévő adatok, információk -például elérhetőségek, címek- aktuálisak. 

 


Kell-e egy kisvállalkozásnak közösségi média oldal?

 

Egyértelműen IGEN! Kihagyhatatlan!

Még pár éve is azt gondoltuk, hogy a közösségi média, a facebook, instagram, tiktok csak múló divathóbort lesz, de nem így történt. Egyre többen és több területen, témában használják.

Úgyhogy ha honlapod nincs is, mert például egészen kicsi vállalkozásod van, a közösségi médiát akkor sem szabad kihagyni.

Instagram vagy facebook, esetleg tiktok olyan vevőket/ üzleti partnereket vezethet hozzád, akik egyébként soha nem hallottak volna rólad!

De nem mindegy, milyen képet alakítasz ki magadról és hogyan kommunikálsz!

Nem mindegy, látható vagy-e, mert a regisztráció önmagában nem elég!

Jelen kell lenni, szem előtt kell lenni.

FOLYAMATOSAN!

 

 


Mire elég heti 2-3 közösségi média poszt?

Több, mint a semmi, ebben gondolom, egyetértünk.

Ha az általunk küldött poszt-ötleteken túl más napokon is posztolsz, az jó.

Ha csak azokat készíted el, amit javasoltunk, az is eredményt fog hozni. Lehet, hogy rögtön, lehet, hogy idővel.

De mindenképp eredmény fog hozni. Ismertséget, vendéget, forgalmat.

Azzal viszont nem értek egyet, amit néhány marketinges javasol, hogy napi többször kellene posztolni a közösségi médiában. Egyrészt képtelenség valóban vonzó tartalmat készíteni ilyen gyakorisággal, másrészt magánemberként is azt érzem, hogy kifejezetten idegesítenek azok, akik állandóan nyomulnak, és kb mindegy mit, csak posztoljanak.

Akiket érdekelsz, azok egy-két posztodat látva követni fognak és így értesítést fognak kapni arról, ha kitettél valami újat. 

Ha állandóan nyomulsz, akkor vissza fogják vonni a követést, mert unalmas lesz. 

Ahogy már írtam másik bejegyzésben is, a közösségi média algoritmusának működéséről nem sok mindent tudunk. 

Azt tudjuk, hogy ,,kedveli" a rendszeres posztolást, a jelenlétet. (kedveli= még több embernek fogja megmutatni a posztjaidat, mert aktív vagy)

De az is biztos, hogy az algoritmus a felhasználói élményre ,,hajt". Tehát ha a posztod látogatói már végig se nézik amit kitettél és továbblapoznak.... az nem jó.

Márpedig, ha a csapból is te folysz, akkor előfordulhat, hogy ez történik.

Tehát: ésszerűen és kreatívan!

 

 


Lehet-e láthatónak lenni az interneten fizetett reklám nélkül?

 

Ha kreatív vagy és aktív, jól kommunikálsz a közösségi médiában, akkor igen.

Ha nem szeretnél reklámra költeni, vagy nem sokat, akkor azt kreativitással kell pótolni.

Megoldható?

Csodálkozni fogsz....

 


 

 

 

E-mail: hello@uzletijenga.hu

vagy

Kapcsolat